Zac, kurslitteratur och adjö...

Då har KjellPell åkt hem till Sverige och vi är tacksamma för den visdom han efterlämnat sig till oss. Vi hade nog varit massa pesos fattigare om vi varit själva. Btw så kan du vara lugn Kjell, jag har köpt tre lådor till dig... jag fick ett bra pris (fick ner dom från 500/box till 450!!). Så idag gick vi in i våra tidigare vanor här i Manila. Slappade på Robinson hela dagen! Har gått på bio (17 again... Zac Effron.. so hot right now) och typ inte myket mer. Oreaoshake på Flappis och venti Caramel frabb på Starbucks. Livet med västerländsk skuld ni vet. Ska nog på bio igen snart eftersom det kostar fucking 20 spänn per biljett. 

Om det hade funnits 24timmars flygningar till Manila hade jag rekomenderat alla att köpa böcker här i stan. Köpte litet anatomiböcker (you know, for kids!) för att läsa litet på skoj. Fyra feta böcker 'a 300-700 sidor stycket för det ynka priset av (håll i stolsryggen) 250:- svenska spannor. Jag blir så glad samtidigt som jag gråter över att jag bara har en chans att köpa dessa tryckta skattkistor som tyvär väger sin vikt i kilo. Flygbolagen får slåss med mig om det blir övervikt.

Imorn är det Nihon som gäller. Jag ska vara astöntig manganörd, försöka mig på snacka japanska och awas över alla ljus. Samt förmodligen skäma ut mig ty etiket är a och o där. Men nu blir det bio igen. Ha det gott så ses vi snart (mindre än en månad typ)!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Var är bilderna? Noel och jag undrar. Tim har åkt hem så vi är ensamma med hundarna, mina alltså. Vi hälsar och önskar er en trvlig vistelse i Japan.

puss mormor

2009-04-27 @ 15:42:21
Postat av: Jessika Fransson

Hej , nu är iallafall jag / vi hemma! Kan du höra av dig till mig ??? Skickar ett mer privat med på facebook. Ha det så bra och trevlig resa till Japan.



Kramar mamma

2009-04-28 @ 08:09:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0