Backpacker's inn, sjukhus och svinvarm bil...

Japp... som Josie skrev, nu har det hänt. Josie är magsjuk och i och med att det inte blev bättre efter två dagar sängligandes i våran stuga tyckte vi att en läkare borde kolla på henne och som resultat så fick hon bo på sjukhuset den natten för att få vätska och lite medicin. Det varkade dock som att det hade blivit LITET bättre nu imorse innan jag kom hit för att skriva. Läkaren skulle träffa och prata med oss kl ett här så vi får se då. Men det blir bra så alla oroliga kan lugna ner sig ett hekto.
I och med att Josie fick gratis boende den natten, så fick jag ta in på ett vandrarhem tvärs över gatan från sjukhuset (tyckte jag var himmlans förträfligt). Så nu delar jag rum med fyra andra. har hälsat på en av dem. En biff som heter Johan och är massör. Så min kväll bestod av pizza och TVserier i min våningssäng tills jag somnade och ja.. inget mer. Dock när jag vaknade tjugoiåtta för att gå på toa låste jga mig ute ur rummet och vågade inte knacka på för att alla var så jävla bakis där inne så jag satt utanför tills åtta då receptionen öppnade så jag fick en extranyckel... fegis jag är va?

Annars cruisar jag i mitt vrålåk som vi köpte... fick den från A$1000 till A$700 så jag är nöjd. En Holden som sagt, skruplig, stor och röd. har litet små fel som att vissa reglage inte finns längre, lampan fungerar inte inne i bilen, dörrarna är krångliga, bromsarna tar ganska långt ner, kylarvattnet kan koka bort, nyckeln passar bara förarsidan och det största tycker jag... det blir så Hitlerskt varmt i bilen om det inte har öppna fönster! Vi pratar 55 grader ocirkulerad luft i gammal bil med såna där osmakliga överdrag över sättena, ostädad since... God knows. Ska ge den en ordentlig utrensning sen när Josie är frisk. Typ lämna in på biltvätt, vaxa, damsuga och sånt. Så den blir fin igen. Men man får inte glöma en jääävligt viktig sak, det är MIN bil.

Glömde kamerasladden i bilen och är för lat för att hämta. Hoppas det snöar litet till bara! Hej hopp

Kommentarer
Postat av: Åsa

Grattis till din första bil :)

Tänker på er och hoppas att Josie är bättre idag.

Ingen snö idag men det lär komma mer. Däremot slask. Du vet smutsigt, blött, trist....

Sköt om dig och Josie.

2009-02-26 @ 10:12:38
Postat av: Josies farmor

Hej Daniel! Hoppas verkligen Josie är bättre idag. Var i Hallunda idag och handlade och blev borta flera timmar och när jag kom hem var inte Mitzie som vanligt utanför utan kom inte hem förrän flera timmar senare så jag har inte bara Josie att oroa mej för. Jobbigt att oroa sej så. Hälsa Josie från mej och hoppas hon orkar höra av sej. Puss och kram.

2009-02-26 @ 22:10:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0