Bali, regn och snart Australien

Ja då har vi anlänt till Bali då. Efter att ha landat sent på natten med en okonfirmerad hotellbokning, tänkte vi kliva in i landet Indonesien och åka till vårat boende. Men ack... En irriterad imigrationspolis stoppade oss och ville ha 40 US-dollars var från oss för att komma in i landet. Vet inte riktigt vad man gör om man saknar cash faktiskt. Och glöm det där grammet kokain du har med dig, kommer de på dig här är det dödsstraff som gäller. Pratade även med taxichuaffören till flygplatsen i Singapore om capital punishment. Han var helt amazed över hur oseriöst det var att folk kunde komma undan med tio års fängelse för mord i Sverige. För stöld eller rån eller liknande allvarliga brott var det käppen plus fängelse. Vanligtvis tilldelas man 4 slag med käppen mot bar hud (rygg) och det finns en specialtränad grupp inom Singapores rättsväsende som utdelar dessa straff. Skitskummt. Men som sagt, inga droger på Bali i alla fall. Tog taxi till hotellet i Kuta, och det var verlkligen annorlunda mot Singapore... eller mer smutsigt än annorlunda. Eller bådeoch faktiskt. Kände mig inte så välkommen. Det kändes typ som att släppas i en slags slum. Hotelrummet var inte klart så vi försökte scora litet mat... inom fem minuter kom en man som ville sälja droger till mig. EVEN IF jag var inne på det spåret så känns Bali fel land att riskera något sånt. Har nu bytt hotell och upplevt ett väldigt argt hav, en mysig alla hjärtans dag på en otroligt mysig restaurang, oändlig värme och hysteriskt regn. Ja det sista var intressant. Vaknade, solade så att man brände sig vid poolen till ungefär kl 13 för att sedan åka till en restaurang i närheten där det är free WiFi. När vi väl kom dit började det dugga i kanske en minut för att senare övergå till spöregn utan förvarning. Då regnet tilltog och likaså vinden föreslog jag att vi flyttade lite längre in i restaurangen och tur det för cirka tio minuter senare läckte taket ner som en konstant vattenstråle a la badkar på bordet vi hade suttit vid. Och när jag säger hysteriskt regn menar jag just det. Åska var tioende sekund och regn som gjorde det svårt att se 20 meter framför en i ungefär 2 och en halv timme. Moppe hem, filmkväll med Apocalypto och Bee Movie ( den första ganska bra, den andra inte så bra) och nu sova. Vi har även bokat vårat flygg till Australien, Darwin idag. Totalkostnad för flyget: $110. Helt okej tyckte jag. Så på onsdag hamnar vi i Australien! Får se om jag börjar uppdatera lika ofta som Josie snart. Hej hopp alla där hemma!

Kommentarer
Postat av: Karin (alias Farmor)

Hej Daniel!

Vad är WiFi?

Bra att ni håller er på norrsidan av Aussieland. Det verkar ju fortfarande brinna söderut. All lycka i fortsättningen. Pussa Josie från mej.

2009-02-16 @ 01:50:18
Postat av: Anonym

Bäste bror.



Om du får chansen så ska du lyssna på The Coral - In the Morning.



Hälsningar.

2009-02-16 @ 16:18:58
Postat av: Jessjika Fransson

Det verkar inte som om Bali var någon hit för er....



Miss you like hell Puss mamma ( krama josie från mig)

2009-02-18 @ 12:30:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0