Dream world, shoppingstad och Surfers Paradise...

Japp då var vi här i alla fall. Efter att ha väntat på besked om bilen visade det sig att kylarkåpan (ord?) hade en spricka och detta gjorde att trycket inte bevarades och kylarvattnet kokade över och hade smält säkringen till bilens fläkt i bildatorn. Fixat och nyköpt kåpa = 40$... inte så farligt! Fyllde på bromsvätska och bromsarna fungerar bättre, så nu ser jag inga större problem med bilen längre... smutsig visst men den går! 
     Igår var vi på Dream World, en nöjespark strax utanför Surfers. Sjukt roligt, sjukt varmt och överprisat vatten! 3,80 för en 600ml vatten. Rån säger jag. Vi åkte det mesta i hela parken. Inte fritt fall dock, once is enough. Log Ride, the Claw, raftingliknande, bergochdalbana och min favorit, Tower of Terror. I princip en 100 meter lång raksträcka och sen en nittio graders uppförsbacke 30-40 meter upp och sen fall baklänges hela vägen. Toppfart 160km/h. Det hela var över på 25 sekunder men ack så häftigt. Såg även krokodiler, koalor, kängurur, dingos, emuer, ödlor och skumma fåglar. Ja riktigt kul var det...

Idag åkte vi till en outlet utanför stan. Kan itne riktigt säga att det bara är ett shoppingcentrum, det är typ som om man byggt affärer i hela Fruängen, överallt. En egen stad typ för att citera Josie... som nu är frisk! YIPPI! Idag köpte hon en ny bikini så hon ska se snyggast ut på våran surfskola som vi ska kontakta imorn. Ska chilla ikväll... är trött och ska ringa hem nu... 

SEE YA


Här äv vi när vi åker bil... jag är inte häftig..


Motorcoaster, coolt koncept men man trodde det skulle vara läskigare


Jag och min nya bästa kompis!



...


Jag och lille Joey..


Feel the awesomeness of the triple cheeseburger


Bara en cool bild... tagen av Josie (puss älskade)



Ja, Josie sitter nu i fängelse... 2 år kvar men det ser ut som hon rymmer...

Kommentarer
Postat av: jessika fransson

Shit vad Josie är stark! Det var jättekul tt äntligen få prata med dig, det verkar iallaall inte gå någon nöd på er.Jag är hyggligt avis kan jag säja. Jag vill också klappa koalor och kängurur.



Puss mamma

2009-03-05 @ 13:02:06
Postat av: Håkan

koalor är fina men den där kängurun på bilden så himla gosig :)

2009-03-05 @ 16:17:33
Postat av: Faxe

Morsning! Ball tatuering, jag hoppas det fungerar bra att exponera den i solen och så så tätt inpå tatueringstillfället :o Grym bil också, skönt att ni kunde få den lagad för en billig penning. Ha det så bra, vi hörs

2009-03-07 @ 02:29:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0