Hanggliding, Sydney och red light district...

Vi gjorde det... vi spräckte 1000 kilometer på tripmätaren! Ty vi ankom till Newcaslte på natten efter att ha sträckkört 240 kilometer. Det kanske inte låter mycket för er veteraner (Kjelle) men jag har då aldrig kört så långt. Våran floorfiller CD som vi inhandlade för våran roadtrip fick bara spelas igenom två ggr för att den var så sjukt dålig. 
Men Newcastle verkade vara en ganska sömnig stad. Och i och med att Josie också skaffade sig litet bläck under hunden utnyttjade vi aldrig stranden som fanns där. Josie, den lilla pirayan, har tatuerat sitt fina och fillipinska mellannamn i nacken. Och det tycker jag var jättefint gjort. Vi bodde i typ nån gammal släktklenod från när Australien upptäcktes typ. YHAt i Newcastle var ett slott (men inget mot det vi bor i nu iiiiiiiiiiiiiiiiiiiih). Sista dagen i Newcastle tyckte vi att vi skulle vara så där häftiga igen. Jag hade fått för mig att glidflygning var coolt... och det var det! Gick upp för ett hög kulle till den högsta punkten i staden och sen stog dom där. Glidflygarna (?). Redo att hakas på oss och sen var det bara att kasta sig ut, som en fågel i skyn, vilken syyyyyyyyyyyyyn. Till oändligheten... och vidare! 
Gled omkring där uppe och såg staden från cirka 20 meter över marken som var cirka totalt 30 meter över havet. Coolt coolt... finns en hel skvadron med bilder men en trött och urladdad kamera vill inte ge oss dom just nu. Laddar den inatt dock. Efter en krashlandning med mitt lilla flygplan (det var min tandemlärares fel.. hrmm.) senare så var det iväg mot Sydney. Missade avfarten två gånger men till slut hittade vi in. Åkte över mäktiga Harbour bridge och såg Operahuset litet gran men ska gå och se den up close nån dag. Vi råkade bosätta oss på Evas backbacker i härliga Kings Cross som Josie så fint påpekat är sydneys red light. Härliga människor överallt dock. Knarkare, horor och en och annan hemlös. Fina grejor. 
Vi hade också turen att ha parkerat under hela sydneys duvtoalett i cirka två timmar vilket kamoflerade bilen till en fågelbajshög utan dess like. Men nu har vi flyttat. Det tog oss en timme att hitta hit till Sydney Central YHA (ligger cirka 1.5 kilometer från Evas) och det är ett palats i hostelvärlden. över 500 sängar, nio åningar och den softaste loungen vi stött på (tillochmed bättre än Amaranten på alla dagar utom tors, fre och lör). MEN bilen fick inte vara med längre eftersom det är fullständigt omöjligt att köra i denna stad. Så efter ytterligare en och en halvtimmes letande, lyckades vi lämna tillbaka bilen en vecka tidigare. Fick dock tillbaka litet pengar på det, MEN vi fick betala hela jävla självrisken på grund av min lilla backskada på 2500$. Får dock tillbaka llt till slut eftersom jag är försäkrad tack vare mitt kreditkort! Men imorn kommer det bilder ska ni se. Nu ska vi chilla i våran 400 kvadratmeter stora lounge! 

Vi har två bloggar för att ni alla ska tävla om vem ni älskar mest så klart! Den som har minst komentarer varje vecka får bara äta nudlar i fyra dagar. CIAO MISS YOU!

Kommentarer
Postat av: Jessika Fransson

hej va kul att kommit fram till Sidney. Och modigt gjort med hanggliding...skulle jag aldrig våga göra.

Jessicas Anders kom till Sidney igår så här får du hans telnr , vore ju kul om ni kunde mötas upp när ni ändå är där samtidigt av en slump!

0708826287.



Pengar?





Puss Mamma

2009-03-30 @ 10:13:32
Postat av: Jessika Fransson

hej va kul att kommit fram till Sidney. Och modigt gjort med hanggliding...skulle jag aldrig våga göra.

Jessicas Anders kom till Sidney igår så här får du hans telnr , vore ju kul om ni kunde mötas upp när ni ändå är där samtidigt av en slump!

0708826287.



Pengar?





Puss Mamma

2009-03-30 @ 10:16:45
Postat av: Jessika Fransson

Jag råkade viss skicka en extragång...



Saknar er jättemycket!!!!!

2009-03-30 @ 10:18:00
Postat av: Mormor

Hej på er!

Hoppas man köra ut hela bloggen sen för gammelmormor får bara höra vad ni har gjort av mig och det är ju inte lika kul som det ni skriver och visar.

Jag är fortfarande avis på er. Vill ha sol och värme här också.



Puss och kram mormor

2009-03-31 @ 10:03:47
Postat av: Anonym

Roligt för er då!



The Shins är världens genom tiderna bästa band, jag vet att jag har sagt det förut om andra band, men det är typ inte ens kul, dom är så bra att det typ inte är sant, det är inte ens kul, det är till och med tråkigt... Tänkte jag kunde tipsa dig om bra musik även fast du är borta.

2009-03-31 @ 22:21:24
Postat av: Mattias

Roligt för er då!



The Shins är världens genom tiderna bästa band, jag vet att jag har sagt det förut om andra band, men det är typ inte ens kul, dom är så bra att det typ inte är sant, det är inte ens kul, det är till och med tråkigt... Tänkte jag kunde tipsa dig om bra musik även fast du är borta.

2009-03-31 @ 22:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0