Helvetescyklar, kamelstrand och Ozzie Pozzie...

Nu är vi en bit längre söderut som nämnt av min käre resekompanjon.Nämnligen i tidigare nämnt Port Macquarie, cirka 140 kilometer från Yamba. Efter att ha sökt efter hostel i nån timme slog vi oss ner i det sömniga lilla vandrarhemmet Ozzie Pozzie 100 meter från turistinformationen där vi först ankom till. Stället är lugnt, soft, och hyfsat billigt. Bor för 70$ natten så 35 var typ. Bor här tills imorgonbitti då vi rör oss ännu närmare slutdestinationen Sydney innan vi ger oss av mot Asien igen (jag längtar). Nackdelen med stället är människorna. Otroligt osköna gäster, och nån gubbe som typ är manager eller något som är snuskig och sträng. Obehagligt tyckte jag. Vi tänkte att vi skulle hyra de så kallade "mountain bikes" som Josie hade sett men istället fick vi två riktiga orginallcyklar. Skulle inte förvåna mig om det var gubbens första cyckel och dess föräldercyckel. Riktiga skitcycklar är vad vi fick. Bakåtbroms med paj handbroms, ingen klocka, knappt några reflexer och inga lysen. Gnisliga och alltid inställda på typ 26:ans växel. Totalt cyklade vi i denna san Fransisco-wannabee till stad cirka 2 mil framochtillbaka till lighthouse Beach och hostelet. Vi skulle till den stranden för att rida kamel men när vi väl kom dit så verkade det inte lika kul så vi sa att vi skulle komma tillbaka imorn (idag) men ack. han lär stå ensamen idag. När vi väl skulle cykla hem märkte vi att ag lyckats tappa bort cyckelnyckeln till Josies lås. Arg och törstig begav jag mig utan lycka för att försöka hitta nyckeln igen. När vi till slut insåg att vi måste försöka klippa låset letade vi förgäves efter någon som hade verktyg. Vi hittade till slut en slags knipstång som vi lyckades knipsa av handbromssladden med och lite snyggt sätta tillbaka den så det inte såg ut som den var av (den fungerade ändå inte). Idag ska vi boogieboarda och chilla strand. Här kommer lite bilder till er alla som utlovat!


Här har ni en snygging mot en snyggbakgrund...


Heta kameler på stranden här... bajsar i en liten påse som dom har knuten mot svensen...



Jag, smal och leker modell...


Jag igen, skitsnygg i hjälm!


Och jag en sista gång, kung av små ögon och kjesare av kisning!

Kommentarer
Postat av: Josies farmor

Hej Danne, vicken fin bild på kamelen du fick till!

2009-03-26 @ 21:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0