Hyrbilstrubbel, Coffs Harbour och rafting...

Jaa.. jag och bilar. Vi hade precis slitit djuren ur oss på våran kajaktur på 5km i floden vid staden Yamba och jag skulle parkera. Ack, pelaren tyckte annat och tvingade in sig i mitt underred till bil och bucklade till den litet. Summan 2750¤ passerade framför mina ögon ty den är självrisken. Sekunder övergick till minuters frustration över min klantighet och jag skulle ringa Europecar roadside assist. Fru Fortuna klev i vägen igen och sa precis efter jag kommit fram (jag väntade i 6 minuters kö innan) YOU HAVE NO MORE CREDIT och la på luren åt mig. Tack sa jag. Men jag pratade litet med receptionen där och han tipsade om en plåtslagare (tror jag? eller nån typ av bilmeck) som jag skulle se. Åkte till honom, han sa att han kunde fixa det så det inte såg ut som att något hänt för 400¤ men att bilen också inte skulle kunna vara klar fören om en vecka. Så jag sa nej. Då ringer jag American Express som gör min dag gebnom att säga att jag är försökrad för sånt här och att så länge jag ligger ute med åengarna, får jag allt tillbaka sen! Yippy tänkte jag! Så nu när det var avklarat, tog vi siesta resten av dagen och reste resten av morgonen därpå och nu är vi i CoFFs Harbour (stavade fel sist). Bor på ett YHA vid hamnen typ, mysigt och billigt. 

Imorn har vi bokat att vi ska rafta (forsränning) så det ska bli jefligt spännande. Idag försökte vi åka till stranden men då började det SPÖregna i en kvart så vi satt i bilen och läste istället. Japp...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0