Kylaren, hjälpsam alkis och hat...

Yes... vi kom cirka, 40km... Ratten kändes konstig, bilen drar litet åt vänster med det är lugnt, kan jag alltid kompensera. MEN jag kan inte göra så mycket när vi kommer in till Tweed Heads, eller rättare sagt fem kilometer innan Tweed Heads, och ser att motorhuven början spotta ur sig litet rök. Så jag panikstannar i en liten rondell (utanför en rondell, inte i vägen för trafiken) öppnar huven och ser att kylarvattnet kokar. Kul tyckte jag inte det var. Stod och lät den kyla av sig, fyllde på med nytt kylarvatten och satte fart mot en mack. Samma problem efter ett tag men kom till macken. Tidigast imorn kunde han kolla på den så vi skulle sätta av för att hitta boende. Fylle by the way upp bromsvätskan som mycket riktigt var snustorr. Nästan... hann till ett hotell där det var fullbokat men hotellet brevid hade plats, så jag skulle bara vända med bilen för att lasta av... men ACK! Nu börjar det lukta konstigt och bilen började låta skummt plus att den inte svarade så bra och en ny slags rök började komma upp... Jag får panik, backar från rödljuset in på en campingparkering, och stänger av och öppnar huven. Motorn ryker den här gången och det har jag för mig är mer problemfyllt... men det hänger ju igopp med att kylaren inte fungerar. Efter att ha låtit den coola av sig i cirka 30 minuter, försöker vi ta oss till macken igen. Ser hut temperaturmätaren på instrumentpanelen sakta kryper upp mot max, och precis innan max kör jag av till samma rondellplats igen för att låta den kyla av sig. Kylarvattnet jag fyllde på är borta och jag vet inte vad jag ska göra... Då materialiseras en TYP alkad kille ur intet. Senare presenterade sig denna människa som Jamie och han bestämmer sig för att kolla litet. Häller ner allt vatten vi har ner i kylaren samtidigt och bilen bara spottar och fräser och vattnet sprutar upp ur kylarlocket medan han lugnt stänger ventilkåpan med sin bara hand och säger litet lugnt "It's quite hot..." Han kollar runt i motorn (han verkade som han var mekaniker) och pratar massor. Han hittar i alla fall till slut att fläkten på bilen inte fungerar alls. Eller den snurrar om man snurrar manuellt men bilen i sig snurrar den inte. Och när man öppnade för att kolla säkringarna till bildatorn ser man hur den har smält. Så förhoppningsvis kommer mekanikern imorn bara säga att det var tt byta ut den. Snäll var han i alla fall. Otroligt snäll!

Nu ligger vi i sängen på ett motell, utan bil och med McDonalds i magen. Imorn kommer domen... blir det för dyrt så säger jag hej då till bilen och hyr en van i stället. Förhoppningsvis fixar sig allt dock..

Hej hopp grabbarna och tjejerna

Kommentarer
Postat av: Josies farmor

Hej kära Daniel! Vilka äventyr ni har. Nu närmast med bilen. Kjelle kommer förmodligen att ha en del kommentarer där. Förhoppningsvis stöttande. Allt löser sej säkert och hyra bil är nog det bästa i fortsättningen. Kram. Karin

2009-03-02 @ 12:36:49
Postat av: Kjelle

Hej! Jag håller tummarna, det löser sig

2009-03-02 @ 18:31:28
Postat av: Håkan

Har man okej med pengar så är det bättre och betala mer för bil för man vill väl uppleva australien och inte bil mekaniker skulle i alla fall jag tycka

Lycka till med allt :)

2009-03-02 @ 20:14:22
Postat av: Anonym

Darlings ,äntlgen en dator så man kan ölja er igen....Kom hem ifrån Oman igår kväll , Ring mig!!!



Puss Mamma

2009-03-05 @ 08:39:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0