Rafting, dyrt sjukhus och blöta skor...

Min vänsterarm har typ börjat krångla litet. En liten smärta i armen har börjat, typ som växtvärk och i och med att det är just DEN armen tyckte jag att sjukhus vore en bra idé. Såå... kommer in på Coffs sjukhus, bemöts av typ någon administrativ människa som säger att jag behöver mitt pass, inga priblem, går tillbaka och hämtar och sen när jag kommer tillbaka tar en sjuksköterska in mig för intervju, blodtryck och sånt. Han frågar vad det är för problem och allt går bra och han verkar sympatisk nog. Helt plötsligt kommer administrativa surkärringen tillbaka och r sur på en tjej som kom försent men skiftar suddenly ämnet till mig. Hon är tydligen otroligt arg på sjuksköterskan för att han tog hand om mig eftersom det inte är en skada eller sjukdom. Och detta skäller hon på honom cirka två meter ifrån mig och pratar om mig som om jag vore ivägen, dum i huvet och bara larvade mig. Han frågar "do you want me do tell him?" varpå hon säger "no I'll tell him" och går två steg närmare och tittar ner på mig där jag sitter på en sjukhussäng. Hon förklarar, eller mer pratar ner till mig, att jag inte bara kan resa runt och utnyttja att det är gratis för att det är en skada som jag redan hade och inte en skada som skett eller en sjukdom som jag fått. Jag satt där och kände mig dum men ville ändå träffa en läkare.Så efter ett läkarbesök, blodprov och röntegn fick jag vet atta inget var fel. MEN 65 +65 +65 dollars senare fick jag gå därifrån.  KUUUUL!

Och idag då... upp klockan halv sju för att åka till våran forsränning. Vi ankom vid typ 9 och sen var det safetytalk, och sen bara rätt ut i forsen. Läskigt som fan, kallt vatten och eftersom de enda skorna jag hade med mig var mina riktiga skor så vart dom HELT blöta. Men det var sjukt roligt! Vi åkte ner för cirka nio kilometer. Vi stötte på en spindel med en (utan överdrift) storlek av min högerhand med utspretade fingarr, tre ormar (alla väldigt giftiga enligt våran guid) och två vattendrakar. Vi var OOOTROLIGT nära på att ramla i allihopa, men vid ett tillfälle var vi tvungna att hoppa i vattnet för att leda flottarna. Tre meter hopp ner i forsen för att flyta cirka 20-25 meter i vattnet. Bottomline, otroligt roligt var det, skulle lätt göra det igen!

Nu ska vi äta äcklig Macca's... SEE YA

Kommentarer
Postat av: Forever young

Vilken otroligt häftig resa ni verkar göra. I Stockholm snöar det och man kan inte bli annat än avundsjuk på dig.

2009-03-28 @ 10:20:20
URL: http://www.metrobloggen.se/lycklig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0