Starka strömmar, tråkig film och äckligt smaskande...

Idag har vi surfat litet. Hyrde brädor här hos vårat trevliga hostel för tio dollars stycket och begav oss till stranden här brevid. Varm dag idag. Jättestora och bra vågor om man visste var man skulle stå och när man väl hittat sitt sweet spot så var sweepen för stark så man flyttades mer och mer till vänster. Till slut var sweepen så pass störig att man måste lägga sig på brädan och vänta på att skjutas in mot stranden och börja om. Och ack, när jag skulle skjuta på Josies för att komma in hade bandet som förbinder brädan med foten (hennes alltså) virat runt sig runt min överarm och när vågjäveln kom snörptes det runt armen svinhårt så både min arm klämdes och Josies fot sträcktes. Respekt ska man visa mot vatten. Annars har vi mest softat, köpte vindruvor, äpple, Josies rissnacks och litet chips inför imorn. Åker förmodligen till Port Macquarie imorn ch det ligger cirka 170 km härifrån så vi har en bit att åka. Vi skulel ha kollat på en film ikväll (Thick as thieves) men Josie somnade och jag kollade klart på en skittråkig ohc långsam film. Och nu sitter jag i common room medan Josie sussar och en vidrig gubbe sitter bakom mig med typ gröt eller bönor eller något annat äckligt och skalat. Hans smaskande låter hemskt. Och det är stressande att av de ätta sofforna som finns i detta rum, valde han soffan snett bakom min, så han tittar in i min display och min profil medan jag inte kan se honom... 

vart tog alla bider vägen? Ja juste, jag kanske lägger upp bilder igen om folk kanske kan kommentera LITET också...

Kommentarer
Postat av: Håkan

Det är ju tur att den smackande snubben inte kan svenska,så du kan ju typ skriva vad du vill om honom ju. Försiktighet är väl nåt du/ni borde tänka på hela tiden så du/ni inte råkar ut för skador tex på surfingbräda. Ha det bäst :)

2009-03-23 @ 16:13:22
Postat av: Kjelle

Hej, bäst att kommentera lite, vill ju se bilder.

Var den smaskande killen samma som Josie skrev om...

han som luktade..? Ha det bra see you soon!

2009-03-23 @ 17:23:39
Postat av: Jessika Fransson

Hej . sorry om jag inte har komenterat på länge , kommer knappt ut på internet. Himzo ska komma inatt och vad det är som spökar.Skönt att ni fortfarande har det kanon . Själv ligger jag i feber ...igen. Suck!



Saknar otroligt mycket....puss mamma

2009-03-23 @ 17:41:02
Postat av: Mormor

Jag är avis på att ni har det skönt och varmt, här är det kallt, blåsigt och snöigt. Vilken resa ni gör, ni får med er allt, spänning, äventyr, besvär och framförallt ett minne för livet. Som alla andra längtar jag efter dig.



Puss och kram på er

Mormor

2009-03-24 @ 10:02:14
Postat av: !

kul att läsa om era äventyr,

ger lite livsglädjande glasyr

över de som snubblar

här på kullerstenen;

i ett snöigt Stockholm



bläck i skinnet

har du någonstans på vägen

tappat sinnet?



även om du i huden syr,

upplever smärtor som gör dig yr

kom ihåg att smaskande gubbar

även dem ger minnen;

så småningom



var svårt med rimmet

bara skämtade om tatueringen

är ju klockrent



i skolan måste jag läsa massa poesi

jag försöker att inte ta i

beskriva känslan utan att vara överdriven:

ungefär som när en leesh viras runt armen



va försiktiga med den där säkerhetsanordningen

den kan få brädan att studsa tillbaka, se upp för kanten

det är alltid bra att jämt sätta kardborrbandet åt samma håll

om det behövs ska du kunna slita loss den utan att ha nån koll





Var rädda om er, men inte för rädda. Ger dig ett citat:

”What I have left, maybe the only way to find freedom, is by doing the things I don’t want to […] I need to rebel against myself. It’s the opposite of following your bliss. I need to do what I most fear.” – Chuck Palahniuk



Jag hatar dikter :)

Ses snart.

Goffe

2009-03-25 @ 11:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0