Smälta flippisar, lost in translation och bror...

Idag fyller min äldsta lillebror år. Han blir hela 16 år gammal. Det är nästan 30! Och min yngsta lillebror fyller år på fredag. Och jag fyller år nästnästa lördag. Busy month. Men hursom, grattis till bror! Hurra hurra hurra...

Nu har vi blivit hemmastadda tror vi oss. Vi bor i en glaskub med galler runt sig. Rummet har parket (typ?) och för att fortsätta på ämnet glas, är badrummet separerat från resten av rummet med glasväggar (spooky). Vi andas avgaser dagarna i ända och kämpar med solsting och vätskebrist. Jag har gått ner mina tofflor en hel del sen jag köpte dom i början av resan och värmen kompinerat med avgaser, smogg och min tyngd verkar göra att själva tofflan smälter litet och ger mig HELT brunsvarta fötter efter en hel dags svettandes. Och ja det är jätteäkcligt och inte jättecoolt. 

Det blir ganska stora problem när ingen förstår engelska och när alla former av ordlistor, eller parlörer vi verkar hitta står på obegripliga mandrin-tecken eller på svåruttalad kinesiska. För att förklara: Antingen får vi tecken som vi inte förstår eller text vi inte kan uttala. Kombinera detta med att ingen förstår engelska, kartor verkar vara tryckta av djävulen själv (kanske samma som la upp skyltarna i bergen på Langkawi, vi är inte säkra än) och en stad som är oändligt stor (och smutsig). Detta blir en härlig cocktail av smogg, irritation och huvudvärk. men vi älskar Peking i alla fall. Trots allt, var kan man annars få tag på gammal, torr, morsfriterad biff? Eller en drink med namnet "Today not go home" (se Josies).

Jaa ni.. snart kommer alla roliga listor jag har tänkt ut. 

Hej hopp!



Kejsarens palats ville inte vara med alla andra palats. Det fick ett berg istället. Det är Josie nere i hörnet! Paparazzi!


Vi på vietnamesisk restaurang. Jag är bekymrad (ser det ut som)


"Yes I'll have the old, dry mother fried beef please. Extra old!"


Josie i våran magiska glaskorridor!



Cool bild va? Snyggt på alla vis! Lägg även märket till palatset i bakgrunden!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Ja, du ÄR cool. Jag hoppas att det blir ett coll avslut på er resa också.



puss och kram mormor

2009-05-21 @ 10:13:29
Postat av: Mormor

PS

Ursäkta stavfelet. det ska vara cool.

DS

2009-05-21 @ 10:26:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0