Stadsdelar, stilikoner och dyrt...

Så... nu var vi här igen. Framför datorn och ska uppdatera. Vi har ju varit busy och gått runt som små djur här i hufvudstaden till Japan. Shibuya, Shinjoku, Ginza... ja vi rör oss omkring här i stan i alla fall. Har ett gäng bilder till er suktande också

Ungefär det här är våran dag:

8:30 vaknar från sömn med Sobakawa-pillows (hårda) och tänker äta frukost.

8:50 Frukost dags (ingår) toast med marmelad, juice och kanske ett ägg. Rivstart kallas det gott folk.

9:20 Antingen sova igen eller duscha

10-11:00 kommer igång med dagen. Går till våran tunnelbanestation och åker vart vi nu ska

11:30 är i dagens nya stadsdel för udnersökning och shopping och allmän avundsjuka

13:00 Frappe

15:00 Kanske hittar på nån lunch

21:00 Middag

22:00 Hotellet

Däremellen an vi täckt en bråkdel av den stadsdel vi har varit i men varit i 90% av alla affärer i den bråkdelen. Det finns en affär för allt (seriöst, var inne i en affär, tre gånger De och De som BARA sålde strumpor och strumpbyxor... (okej, legging också)). Vad du än vill ha finns det... i tio olika färger och sexton smaker... med eller utan batterier. Var inne i en cool leksaksaffär, såg nya trender som kommer (kanske?  Coolare än pokémon men typ samma sak). Har sett kläder som till och med JAG vill ha. Ska leta mig fram till nördkvarteren imorn tror jag och hitta häftigaste tshirtsen i stan. Tagit reda på att den mobil jag är sugen på faktiskt FUNGERAR i Sverige men den måste låsas upp från sin opperatör. Intressant. Ska maila runt litet och kolla om det går. Prislapp: 50000 yen. I know.

Alla varuhus har minst 8 våningar. Många av dom har inga killkläder alls. ALLS. Men coup de grâce är varuhuset med 29 våningar. Jag vet inte ens om det finns en byggnad i Sverige med 29 våningar, än mindre ett varuhus. Har säkert varit i större dock (Filippinerna var stört, lika så Thailand och Singapore). Såg en mp3 jag vill, ett par hörlutar jag vill ha, hundra mobiltelegoner jag vill ha... 

Var inne i en spelhall idag, eller tre faktiskt. Första vann jag litet stuff på direkt. Skoj, såna där klor som ska grabba tag i saker ni vet. Ja.. de där japanska flipperspelen (om ni vet... Pachinko typ) jag har INGEN aning om hur det går till. Trodde mig världsvan och gick kaxigt in i det enorma rökfyllda rummet med en ljudnivå som är oöverskådlig (kjelles ord igen) och stoppade in mitt 500 yens mynt- Tänkte börja litet lätt. Spottas ut direkt och kvinnan brevid kollar snett påmig. Det satt allt från 20 åringar till alkade 60 åringar till pensionerade 150 åringar (ja dom blir så gamla här! Ålder och död är saker japanernas tekniska framseg har förbisett... barbariskt att dö nuförtiden). Men sen gick jag in i regelrätt arkadhall. Och ja ni gissade rätt (ni som gissar är skill) det var 6 våningar. Och det var typ en ganska sliten arkadhall. Har inte ens hittat de riktigt moderna varianterna än. Nästan alla våningar var fyllda med typ fightingspel som ALLA var bemanade. Längst ner var det klassiska nintendospel på arkad (super mario ett woho GO retro). Men intressantast var andra våningen. Jag väljer att kalla den, skillvåningen!

För er som minns mina glansdagar inom DDR (inte uppdelning av Tyskland. DDr är en japansk dansspelsmaskin... jag är jätte nördig by the way) så kan jag avslöja att mina planer på att återträda i rampljuset har nu förskuggats av den eviga skam som följer med betskapen hur otroligt usel man är jämfört med människor här. Förutom DDR fanns en trummaskin där killen i princip kunde har suttit med ett riktigt trumset och spelat vad fan som helst. Gitarrspel, det var HELT sinnessjukt (tänk Through fire and flames fast på arkad och speed ggr 2), en DJsimulator med sju knappar och ett turntable som en kille satte över 1000 knappar combo. Svårt att förklara den där. Med för er som fattar, DDR fast pilar som rammlar ner i 1000 gånger hastigheten och du spelar som typ ett piano och emmalåt spinner du skivan brevid. Fanns ett gäng till men det könns som jag tappar litet läsare genom att skriva så här långt om det. För er mindere teknisktbegåvade, ta det lugnt det kommer bilder här nere! (skämt åsido, Japaner och spel är som vatten och ännu mera vatten).

Och nu kommer det bilder! 13 styckna! Kolla även Josies blogg för hon är mycket sötare än jag!


Josie som håller i en av de oändliga varianter av skor som finns här.


Livet utan Starbucks ser blekt ut för Daniel Volle som här njuter i fullo... Se den distanta blicken!


Såna här finns det överallt och tretton irad. Säljer allt från magiskt varmt kaffe på vinter och kall på sommaren, till mat! Riktig mat!


Josie ser ut som en filmstjärna!


Kolla huset till vänster... Ser ut som en bok?

Läs vad som finns på våningarna. lägg speciell notis till våningarna med Womens wear och Våning B2


Och min tatuering ba' "där e ju jag!"



Itadakimasu!


yes... Här ser ni den... VÄRLDENS tunnaste TV... ja, det är en fucking TV!!


Tidigare påstående om att Josie ser ut som en filstjärna bevisas här med hennes ansikte i kristalskarp HD inne i Sony building (ja dom har ett eget hus)

Det hade varit lugnt om det var en haj, men det ni ser här är en fisk... nån jävel har fiskat upp den ur havet!

Lycka till...



Japaner, japaner och åter japaner!! Shibuya crossing! Se Josies blogg!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Det måste vara ett eldorado för er att gå omkring bland allt. Jag är väldigt avundjuk på er. Kul med bilder, det gör att man föstår att det är stort.

puss mormor

2009-05-03 @ 09:59:58
Postat av: Richard

Tjena Daniel och Jossie! Hoppas ni har grymt kul på erat äventyr ute i världen! När kommer du hem Daniel?

Saknar dig XoXo



Richard

2009-05-04 @ 13:07:36
Postat av: Richard

Tjena Daniel och Jossie! Hoppas ni har grymt kul ute på äventyr i världen! När kommer du hem Daniel?

Saknar dig så! XoXo x ^^



Richard

2009-05-04 @ 13:10:11
Postat av: Richard

Förlåt för dubbelpost LOL :)

2009-05-04 @ 13:11:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0